NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


dinsdag 6 juni 2017

Let's spray Paint

Hallo Copic fan's

Ik ben in April in Holland geweest en heb daar de Derwent Line Painters
gevonden en gelijk gekocht want ik wilde die gaan combineren met mijn lievelings-markers, de Copics natuurlijk!

Wat ik ermee gemaakt heb laat ik jullie nu weer in stappen zien.


 In Buzzfeed Community zag ik zo'n grappige foto van een olifant die water spuit
 en wist dat ik daar goed mijn nieuwe stiften voor kon gebruiken.

Ik heb eerst met de E81 de olifant getekend


 Daarna ben ik het een beetje gaan inkleuren in de richting van de rimpels




Dan ben ik met de E84 verder de rimpels gaan tekenen.


Met de E89 ben ik de donkerste plekken kleur gaan geven.


Er zijn nog veel lichte plekken, dus ben ik met de E87 verder gegaan
en ben begonnen die plekken op te vullen.
Hou dezelfde richting aan.


Ik heb weer het BAM4U (Best Art Material For You) papier gebruikt
en als je dan met je Copic over een gedroogde andere kleur gaat, dan wordt de
gedroogde kleur weer vloeibaar.
Dus als je Copics mooi in elkaar wilt laten blenden, dan is dit papier niet te gebruiken.

Ik heb verder dezelfde kleuren weer gebruikt om de olifant op te vullen.

Dan heb ik de E23 genomen om het geheel een wat warmere kleur te geven,
want de E80-nummers hebben een groen tintje erin.

De E21 heb ik ook nog gebruikt voor de lichtere warme plekken 
en met E15 de donkere plekken.


In zijn bek heb ik eerst de vorm van zijn tong aangegeven met E04.


Dan de E19


Met W8 ben ik over de E19 gegaan.


En heb met W6 de kleuren een beetje in elkaar laten verlopen.


De ogen heb ik eerst met W6 gemaakt 
en ben dan met W10 de donkere plekken in het oog gaan doen.

Verder heb ik ook met W10 nog de schaduwen bij zijn oor 
en in zijn bek gegeven.
Een paar rimpels heb ik ook nog met W10 gedaan.


Nu komen de Line Painters aan de beurt.
Ik heb geel, rood en blauw genomen en druppels boven zijn slurf gedaan
De druppels heb ik door middel van een  rietje geblazen, zodat je dit leuke patroontje krijgt.
Als je direct van de pen af blaast dan krijg je de spatjes.
Het is wel onberekenbaar, het is een beetje geluk hebben.


Ik vind hem wel grappig geworden.

Hier nog de kleuren op een rijtje:

Olifant: E81, E84, E87, E89, E15, E21, E23
Bek: E04, E19
Oog: W6, W10

Leuk dat jullie weer langsgekomen zijn.

Prettige dag allemaal.



Geen opmerkingen: