NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 16 oktober 2016

Happy Halloween


Goedendag Copic fans,
De zomer is nu echt voorbij en we zijn weer in de herfst beland.
Gelukkig heeft ieder seizoen zo zijn charmes!
Nu zijn de bladeren aan de bomen alweer aan het verkleuren, iets wat vaak een mooi kleurpalet geeft.
De natuur geeft ons knutselaars dus genoeg inspiratie voor mooie projecten.
Voor de Copic Markers is de natuur een perfecte inspiratiebron.
Daar is mijn kaartje dan ook een beetje op gebaseerd.......Halloween pompoenen.
Eén van de leukste dingen aan de herfst vind ik toch wel Halloween.
Jammer genoeg wordt dat hier niet zo gevierd.
Maar dat wil niet zeggen dat we geen leuke Halloween projecten kunnen maken.
Deze keer wil ik jullie stap voor stap laten zien hoe je op een gemakkelijke manier een pompoen kunt kleuren:

Stap 1: Breng een basis aan met Y15 (vul vanaf beide zijde niet meer dan 1/3 deel, laat het midden open)
Stap 2: Met Y19 kleur je over ongeveer 2/3 van de basis met Y15. Daarna pak je weer de Y15 en ga je een klein stukje over het einde van Y19 en de rest van Y15 om te blenden. (laat het midden nog steeds open)
Stap 3: Begin met de YR04 en kleur een  kleiner gedeelte in dan bij stap 2. Herhaal het tweede gedeelte van stap 2 met de Y19 en Y15 om alles weer mooi in elkaar over te laten lopen.
Stap 4: Nu ga je een gedeelte van je schaduw kleur aanbrengen met YR07. Je kleurt weer een kleiner gedeelte in en herhaalt stap 3. Je pompoen begint al wat vorm te krijgen. (het midden is nog steeds open)
 Stap 5: Breng een klein beetje schaduw aan onderaan de pompoen met YR09 en herhaal je weer de vorige stap.
Stap 6: Nu ga je alles langzaam naar het midden blenden met Y15 en Y19, zodat alles mooi in elkaar overloopt.


Alle drie de digi's die ik heb gebruikt zijn van Mo Manning.
De zandkorreltjes zijn bruine foamklei van Craft Emotions.
Natuurlijk heb ik de digi's afgedrukt op Copic Perfect Colouringpaper.


Natuurlijk wil je nog even weten welke kleuren markers ik gebruikt heb:
Huid: E0000 - E000 - E00 - E04 - E11 - E21 - R21
Haren: E33 - E35 - E37
Kleding: Y11 - Y13 - Y15 & YG01 - YG03 - YG06 - YG09
Pompoen: Y15 - Y19 - Y26 - Y28 - YR04 - YR07 - YR09 - YG03 - R59

Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer.


Geen opmerkingen: